Mazda autoverzekering

Mazda autoverzekering
4 (80%) 2 stemmen

Is je Mazda 10 jaar of ouder en ben je zelf ouder dan 24 jaar? Bereken hier de premies voor een WA autoverzekering voor je Mazda. Profiteer nu van onze unieke kortingsregeling.

bereken

Alle WA autoverzekeringen lijken heel erg veel op elkaar. Daarom is de prijs erg belangrijk. Is je auto 10 jaar of ouder en ben je zelf ouder dan 24 jaar? Dan kan OTOdirect jou een goedkope WA autoverzekeringen aanbieden, omdat:

  • wij extra hoge kortingen kunnen geven. Wij ontvangen geen provisies of leadvergoedingen van verzekeraars over de premie voor een WA autoverzekering;
  • wij alleen maar WA autoverzekeringen inkopen bij de verzekeraars. U wilt toch ook niet meebetalen aan de eigen schaden van die nieuwe (lease) auto’s;
  • wij geen WA autoverzekeringen inkopen voor bestuurders met weinig ervaring in het verkeer;
  • wij alleen maar digitaal werken. We sturen jouw autopolis per e-mail naar je toe.  Daarmee help je kosten en papier te besparen;
  • als jij tevreden bent, jij je vrienden informeert over OTOdirect. Daarom hebben wij geen dure reclame campagnes nodig;
  • jij ervoor kiest om uitsluitend gebruik te maken van onze dienstverlening om te vergelijken en te bemiddelen in een WA autoverzekering en geen gebruik te maken van ons persoonlijk advies. Hiermee komen wij klanten tegemoet die geen behoefte hebben aan een uitgebreid advies en graag zelf rechtstreeks verantwoordelijk willen zijn voor de aanschaf en het beheer van hun verzekeringen of andere financiële producten. Omdat wij geen persoonlijk advies gegeven maar slechts jouw opdrachten uitvoeren, ben je zelf verantwoordelijk voor de keuze van de verzekering, alsmede voor de afstemming op jouw persoonlijke situatie. Je kunt in geval van Execution only ons op geen enkele manier verantwoordelijk houden voor de door jou gemaakte keuzes

Welke verzekeraar is voor jou de goedkoopste? Wij vergelijken de premies van Allianz, Avéro Achmea, ASR, Budgio, Delta Lloyd, Generali, Goudse Verzekeringen, London, Nationale-Nederlanden en Reaal. Een overzicht van de belangrijkste verschillen in dekking lees je hier.

Nb. Een WA autoverzekering (Wettelijke aansprakelijkheidsverzekering) is verplicht. De verzekering biedt dekking voor schade die je aan een ander toebrengt. Is je auto 10 jaar of ouder, dan heb je genoeg aan alleen een WA autoverzekering. Via OTOdirect sluit je in enkele stappen de goedkoopste WA autoverzekering af of stap je van je huidige verzekering naar een nieuwe autoverzekering over. Op basis van de verzekeringspremie vergelijkt OTOdirect de verzekeringen van een tiental autoverzekeraars in Nederland. Autoverzekeringen verschillen in hoogte van premie. Door over te stappen, kun je hier als klant van profiteren.

Naast de basisdekking van de verzekering van je auto heb je de mogelijkheid om een aanvullende verzekering voor je auto af te sluiten. Via OTOdirect geef je eenvoudig aan welke aanvullende dekking je wenst.

Schadevrije jaren

Schadevrije jaren zijn de jaren dat je autorijdt zonder schade te claimen bij je verzekeraar. Voor ieder jaar krijg je korting op de premie van je autoverzekering: no-claimkorting. Hoe meer schadevrije jaren, hoe hoger de korting. Die korting kan oplopen tot tachtig of soms wel 85 procent. Verzekeraars mogen zelf bepalen hoeveel korting ze geven. Daarbij houden ze bijvoorbeeld ook rekening met je leeftijd, woonplaats of het aantal kilometers dat je rijdt per jaar. We noemen dit systeem het bonus/malussysteem. Onderdeel daarvan is de bonus/malusladder. Voor elk schadevrij jaar stijg je een trede op die ladder. Je krijgt dan meer korting. Als je een schade claimt, moet je een aantal treden op de ladder naar beneden.

Adverteren bij Daisycon

Over Mazda

Mazda is een automerk dat door het Japanse Mazda Motor Corporation wordt geproduceerd.

De historie gaat terug tot circa 1920. Toen werd de firma Toyo Cork Kogyo opgericht in Hiroshima (Japan). Het bedrijf produceerde kurk, machines, lampen, booruitrustingen en, gedurende een korte tijd, ook motorfietsen.

De verandering kwam in 1931 toen het bedrijf werd omgedoopt naar Mazda, naar de god van het licht, maar ook naar de oprichter van het bedrijf, Jujiro Matsuda. Ze begonnen met de bouw van een lichte bestelwagen. Halverwege de jaren 30 werden gemotoriseerde driewielers en auto’s ontwikkeld. Ook kwam er een ontwerp en prototype van een kleine sedan maar door de Tweede Wereldoorlog werd de ontwikkeling daarvan gestaakt. Tijdens de oorlog was Mazda in dienst van de Japanse overheid. Na de oorlog bleek de fabriek bijna geen schade te hebben geleden door het bombardement op Hiroshima en de productie werd hervat.

In de jaren 50 bouwde men ook vrachtwagens en de eerste personenauto kwam in 1960. Dit model, de R-360 Coupé, was een kleine tweezitter met een 356 cc-motor met luchtkoeling dat 16 paardenkracht (pk) leverde en een topsnelheid had van 90 kilometer per uur (km/u). Een kleine 23.000 stuks werden er gebouwd. In 1962 kwam de P-360 Carol, als 2- en 4-deurs-sedan. Van alle in Japan verkochte sedans dat jaar was 67% een Mazda. Omdat de Carol een watergekoelde motor had, steeg het vermogen naar 20 pk. Dit gaf een topsnelheid van 105 km/u. In 1964 ging de cilinderinhoud omhoog, naar 586 cc. Die motor leverde 28 pk.

In 1961 werd een verdrag afgesloten met het Duitse NSU om het principe van de wankelmotor te mogen gebruiken en verder te ontwikkelen. De merknaam Mazda wordt hiervoor gebruikt. Vanaf 1967 produceerde Mazda een auto met een wankelmotor, de Mazda 110 S Cosmo.

In 1964 kwam de Familia-serie op de markt. Een 782 cc-motor zorgde voor de aandrijving. Technisch was het een vooruitstrevend model met een lichmetalen viercilindermotor met bovenliggende nokkenas (SOHC), vierversnellingsbak of een tweetraps automaat. Later kwam er van deze auto ook een coupémodel. Die kreeg ook een andere motor: een 985 cc, met 68 pk. De auto had een top van 145 km/u. In 1970 werden de auto’s herzien en kregen ze standaard allemaal de 985 cc-motor. Daarbij kwam ook een 1272 cc-motor met 87 pk en zelfs een tweeschijfs wankelmotor.

In 1970 begonnen Mazda en Ford Motor Company over samenwerking te praten en in 1979 nam Ford een aandelenbelang van 25% in het bedrijf. Eind jaren 80 raakte Mazda in financiële problemen. Het had fors geïnvesteerd, maar de Japanse economie stortte in met verstrekkende gevolgen voor Mazda. Ford moest financieel bijspringen en verhoogde het belang naar 33,4% en werd veruit de belangrijkste aandeelhouder. Ford benoemde de Henry Wallace als topbestuurder bij Mazda. Sinds 18 november 2008 heeft Ford 20% aandelen verkocht aan Mazda zelf, omdat Ford zelf met een faillissement werd bedreigd. Ford had per eind 2014 nog maar 2% van de aandelen in handen. De huidige Mazda3 deelt nog steeds de bodemplaat met de Ford Focus en de Volvo S40-V50-serie. Mazda is nu de snelst groeiende autofabrikant van Europa.

Mazda is op dit moment de enige automobielfabriek met modellen in haar programma die voorzien zijn van een wankelmotor.

(bron: Wikipedia)

Print Friendly, PDF & Email